iPad je moćni Appleov tablet koji vrti iOS. Upotrebljavamo ga za sve; od snimanja videa i slike, snimanja zvuka i pretraživanja interneta do igranja igrica i komunikacije putem društvenih mreža.
Dolazak iPada na tržište je bio prekretnica. Računala kao takva su prestala biti neophodna za život modernog čovjeka. Počeli smo se oslanjati na ostale pametne uređaje, na svoje pametne telefone, ali ponajviše na tablete, konkretno u ovom slučaju, na iPad.
No, kao što nije zlato sve što sja, tako ni svaki iPad ne mora biti potpuno ispravan (bez obzira nabavili novi ili rabljeni), i u svakome se može potkrasti greška. U ovome članku nam je cilj pobrojati deset najčešćih kvarova koji nisu kobni za Vaš cijenjeni iPad, ali mogu biti jako iritantni. Zato, krenimo od početka…
1. iPad se ne želi uključiti
Ovo je problem koji će vas, u slučaju da se pojavi, najviše uznemiriti. O čemu se radi? Može biti više uzroka, od kojih su neki potreba za nadogradnjom softwarea (spojiti na računalo i update-ati preko iTunesa) i greška baterije (prikopčati i ostaviti da se puni neko vrijeme). Iritantno, no ništa što se ne bi trebalo moći lako riješiti.
2. Baterija kratko traje
Nakon što ste (napokon) uključili Vaš iPad i baš se navikli da sve uobičajene radnje poput pregledavanja FB profila Vaših prijatelja i slično činite preko njega, primjetili ste da vam baterija sve više krati taj užitak. Potencijalni uzrok tome ne mora biti brzina i količina surfanja ili općenito način na koji upotrebljavate Vaš uređaj već uzrok može biti “viša sila”. Jeste li nedavno updateali Vaš iOS? Ako jeste, našli ste uzrok kratkog vijeka Vaše baterije. Zato provjerite sve postavke, prilagodite svjetlinu zaslona, brzinu surfanja i slično kako biste pomogli Vašoj bateriji da dulje traje.
3. Wi-Fi problemi
Korisnici se najčešće žale na slabu konekciju i nestabilnu vezu. Te se žalbe skupljaju od samih početaka iPada i nikako da se u potpunosti riješe, bar na novim uređajima. Postoji nekoliko postavki koje korisnici mogu promijeniti kako bi utjecali na kvalitetu Wi-Fi veze no najbolji i najtrajniji lijek, u slučaju takvog problema je odlazak u ovlašteni iPad servis gdje se točno zna što i kako učiniti da bi se problemi riješili-trajno.
4. Problemi s Bluetoothom
Iako Bluetooth tehnologiju više ne koristimo u tolikoj mjeri , svejedno smeta ako smo svjesni da na našem uređaju nešto ne funkcionira kako bi trebalo. Ipad pokazuje probleme s Bluetoothom od nadogradnje na iOS 8. Lijek (za dio korisnika) je resetiranje na tvorničke postavke. Preporuka za ostale: ovlašteni Apple servis.
5. “Smrzavanje” i “rušenje” aplikacija
Recimo da sve gore navedeno radi. Želite se opustiti, odigrati omiljenu igricu ili vidjeti što rade Vaši Facebook prijatelji… No aplikacije se smrzavaju, a zatim i ruše. Ili se ruše bez najave. Što sada? Osim što zasigurno nećete moći pristupiti željenom sadržaju, morat ćete update-ati svoje aplikacije. Naročito ako Vam se to događa nakon nadogradnje iOS-a. Problem je što ponekad aplikacije nisu odmah prilagođene najnovijem iOS-u pa i tu mogu nastati problemi. U svakom slučaju, nadogradnja aplikacije je sve što Vam treba. Zato ne brinite i samo se strpite (ako treba), te, kako biste izbjegli takve probleme, provjerite imate li aktivnu automatsku nadogradnju aplikacija kako ne biste morali paziti na manualnu nadogradnju.
6. Smrznut zaslon
Što sada? Aplikacije su nadograđene, a zaslon se smrznuo i ne reagira na dodir. Može biti više uzroka, no nemojte paničariti. Iako ne djeluje bezazleno, i ovaj je problem vjerojatno uzrokovan aplikacijama koje nisu pokrenute (npr. ako ste na početnom zaslonu), ali se vrte u pozadini. Zato pratite koje aplikacije kada koristite i kada Vam se zaslon smrzava. Tako ćete najbrže i najučinkovitije riješiti problem.
7. iTunes ne prepoznaje iPad
Neki su korisnici imali problem s povezivanjem iPada i iTunesa na računalu. Nekoliko je mogućih uzroka/rješenja:
Kabel kojim su povezani iPad i računalo ne radi./Pokušajte spojiti još jednom te uključite prvo računalo, a zatim iPad.
Na računalu je instalirana zastarjela verzija iTunesa./Deinstalitrajte iTunes s računala i instalirajte novu verziju. Sada spojite svoj iPad s računalom.
8. Keyboard Lag ili kašnjenje tipkovnice
Doslovno, ovo znači da tipkate, tipkate, tipkate, a onda za par sekundi ili čak minuta vidite što ste napisali. Ovaj se problem javlja prilikom slanja iMessage i e-maila. Kako biste ga riješili, probajte isključiti Documents & Data in iCloud, a ako to ne pomogne, prokušajte problem riješiti vraćanjem tvorničkih postavki.
9. Slučajna resetiranja
S iOS 8-icom se javio problem slučajnih resetiranja, čiji naziv govori sve. Nakon nadogradnje na verziju 8.1 se problem riješio, no to je problem koji se javlja sa (svakim) novim iOS-om, a lijek je čekati verziju *.1.
10. iPad ne prepoznaje punjač, nemoguće punjenje baterije
Ako ste preskočili sve gore navedene probleme, moguće je da vas pogodi baš ovaj: spojite Vaš iPad na punjač i ništa se ne događa. Ako ste ga spojili preko računala, probajte druge ulaze, no ukoliko to nije slučaj, provjerite valjanost punjača (ako je moguće). Ako punjač puni drugi uređaj, znači da Vaš uređaj ne radi ispravno. Ako punjač ne radi, zamijenite ga. U svakom slučaju, najbolje je kontaktirati ovlašteni Apple servis. I zbog punjača i zbog uređaja. Najbolje je upotrebljavati originalne dijelove, pa i punjač.
Neka vas svi ovi mogući problemi ne uplaše. Događaju se svima. Bez obzira na vrstu uređaja, brand ili neki drugi faktor. Moguće je da će Vas svi zaobići, a moguće je da ćete imati neki kouji ovdje nije spomenut. Bitno je znati što učiniti i kako se suočiti s problemom te naći najefikasnije rješenje.