Novi 3D ray tracing PowerVR GPU će vjerovatno donijeti napredni fotorealistični 3D na iPhone, iPad i Apple TV
Imagination tehnologies, proizvođač PowerVR grafičkih procesorskih jezgri koje pokreću Apple-ove procesore A-serije korištene u iOS uređajima, predstavio je novi mobilni pokretački program na CES-u koji će se vjerovatno ugrađivati u buduće Apple-ove proizvode sa sposobnošću da izvodi 3D renderiranje u realnom vremenu.
U priopćenju na CES-u kompanija je istaknula da ray tracing hardwer u GR6500 otvara vrata mnogim naprednim grafičkim algoritmima koji su prethodno bili izvan dosega svima osim high end grafičkim karticama koje troše stotine vati.
Nova (gore opisana) arhitektura je prvi puta predstavljena u glavnim crtama 2014.
Kompanija je također istaknula da GR6500 GPU omogućuje da se svaki dio hibrid Unity pokretačkih programa može pokrenuti istodobno na istom GPU-u. I raster i ray tracing propusnice se izvršavaju istovremeno i podaci učinkovito prolaze kroz rendering cjevovod održavajući skupe kontekst prekidače i promet memorije na apsolutni minimum.
U usporedbi sa konvencionalnim 3D renderiranjem (gore) koji elemente gradi u sceni kao niz oblika, ray tracing tehnologija omogućuje da grafički procesor izračuna kretanje čestice izvora svjetla i njihov odsjaj, osvjetljavajući scenu i prelijevanje sjena (dolje), pretvarajući osnovni računalni 3D rendering u fotorealističnu sliku.
Ray tracing može uvelike pojednostaviti proces stvaranja realistične 3D scene radeći težak posao računanja kako bi izgledali predmeti od različitih materijala. Međutim, zbog količine procesorske snage potrebne za izračun milijardu operacija po sekundi, ray traced 3D je obično zahtijevao snažne radne stanice.
Biti u mogućnosti izvršiti to na mobilnim uređajima je sjajan rezultat, osobito s obzirom na interes u virtualnoj i proširenoj stvarnosti. Imagination tvrdi da se njihov postojeći PowerVR GR6500 čip može usporediti GPU-ovima već dostupnima u današnjim pametnim telefonima.
Tvrtka također tvrdi da je njihova PowerVR Ray Tracing tehnologija u osnovi skalabilna i učinkovitost se zapravo povećava prelaskom prema sve jačim i snažnijim jezgrama.
Iako Apple obično ne komentira svoje buduće poteze, on je usmjerio svoje čipove A-serije oko Power VR grafike koje koristi na iOS uređajima od kad se iPhone prvi put pojavio na tržištu. iPhone-ovo ubrzano grafičko korisničko sučelje bio je velik dio vlastitog predstavljanja i početka prodaje u 2007.
Ostale platforme pametnih telefona, uključujući Googleov Android i Microsoftov Windows mobile, nisu uspjele prepoznati vrijednost grafičko korisničkog sučelja godinama, postavljajući Appleove proizvode razdvojeno od konkurentske usporene umjetne inteligencije.
Apple je i dalje istaknjivao grafičko sučelje na vlastitim iPhone i iPad predstavljanjima, agresivno usvajajući nove grafičke tehnologije odmah nakon njihova pojavljivanja. Apple je također kupio 3-postotni udio u tvrtki Imagination Tehnologies 2008., povečavajući svoj udio na 9,5 % sljedeće godine.
U 2011. godini Imagination je počeo licencirati svoju novu PowerVR Series6 “Rogue” arhitekturu, koju je Apple usvojio na A7 iz 2013. i koju koristi kao arhitektonsku platformu za uvođenje novih grafičkih rješenja.
Tempo razvoja Appleovih CPU-ova i GPU-ova je od tada ubrzan, što znači da bi potencijalno mogli usvojiti Imaginationovu najnoviju tehnologiju za iPhone 7 i napraviti ray tracing kao osnovnu značajku u iOSu i predstojećim iPad i Apple TV modelima.